Tidsskriftet Bibliana er siden 2009 udgivet på Bibelselskabets Forlag.
Bibliana er Danmarks eneste populærvidenskabelige tidsskrift om Bibelen.
Det er skrevet af en redaktion af fagfolk, der brænder for formidling af deres viden om Bibelen og den nyeste forskning på området.

mandag den 4. oktober 2010

Redaktionsmedlem Anne de Hemmer Gudme

Ansvarshavende Redaktør Anne Katrine de Hemmer Gudme

Gammeltestamentler, Ph.d. stipendiat, det Teologiske Fakultet, Københavns Universitet

Jeg blev teologisk kandidat fra det Teologiske Fakultet i København i foråret 2007 med speciale i det Gamle Testamente.
Det er særligt religionshistorie og arkæologi i tilknytning til det Gamle Testamente jeg interesserer mig for. Jeg har været på udgravning i Israel nogle gange og jeg er altid på udkig efter en lejlighed til at komme af sted igen.

Jeg er også interesseret i nærorienten i oldtiden generelt og så har jeg en stor forkærlighed for døde semitiske sprog.

I de seneste år har jeg arbejdet en del med ritualtekster i det Gamle Testamente og med ’votivpraksis’, som er en samlebetegnelse for det at give gaver til guder, både i det Gamle Testamente og i nærorienten.

Jeg er ansvarshavende redaktør for Bibliana og så er jeg desuden faktabilledredaktør og med-redaktør på Biblianas Elektroniske Nyhedsbrev, BEN.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar