Tidsskriftet Bibliana er siden 2009 udgivet på Bibelselskabets Forlag.
Bibliana er Danmarks eneste populærvidenskabelige tidsskrift om Bibelen.
Det er skrevet af en redaktion af fagfolk, der brænder for formidling af deres viden om Bibelen og den nyeste forskning på området.

fredag den 1. oktober 2010

Redaktionsmedlem Finn Damgaard

Redaktionsmedlem Finn Damgaard, Cand. Theol., PhD., Post Doc.


Nytestamentler, ph.d., post. doc ved Det Teologiske Fakultet, Københavns Universitet

Jeg arbejder for tiden med et post.doc-projekt, hvor jeg undersøger Peterfigurens narrative transformation i Ny Testamente og i de apokryfe Peter-skrifter. Projektet er en del af et større projekt ved Afdeling for Bibelsk Eksegese med titlen Evangelierne som genskrevet Bibel.

Formålet med mit projekt er at undersøge og afdække Peterfigurens narrative og autoritative potentiale i Ny Testamente og den tidlige kristendom, idet jeg bl.a. fokuserer på den ambivalente stilling, Peterfiguren indtager. 

Udover mit fag Ny Testamente, brænder jeg for oldkirkens hermeneutik og eksegese, særligt som vi finder den hos Origenes, Euseb, Gregor af Nyssa, Gregor af Nazianzus og Chrysostomos.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar