Tidsskriftet Bibliana er siden 2009 udgivet på Bibelselskabets Forlag.
Bibliana er Danmarks eneste populærvidenskabelige tidsskrift om Bibelen.
Det er skrevet af en redaktion af fagfolk, der brænder for formidling af deres viden om Bibelen og den nyeste forskning på området.

mandag den 4. oktober 2010

Redaktionsmedlem Tilde Bak Halvgaard

Tilde Bak Halvgaard, Cand. Teol. Ph.d. stipendiat ved Det Teologiske Fakultet, Københavns Universitet.
Jeg er nytstamentler, dog ligger mit primære forskningsområde noget senere end det Nye Testamentes tekster, nemlig inden for Nag Hammadi-studier. Nag Hammadi-teksterne, som først blev fundet i 1945, stammer fra midten af 4. århundrede e.Kr. og repræsenterer en perlerække af forskelligartede tekster, hvoraf en del af dem som regel betegnes som ”gnostiske”.


Mit ph.d. projekt drejer sig om to af Nag Hammadi-teksterne og deres forhold til den græske sprogfilosofi særligt den stoiske sprogfilosofi.
Jeg interesserer mig naturligvis også for det Nye Testamente især de pseudepigrafiske tekster. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar